Musiikin vaikutus pelaajalla

leveys =Paljon tutkimusta on tehty musiikin vaikutukseen pelaajalla. Ne ovat melko tuoreita tutkimuksia. 1950: ien supermarketeissa tehtävät tutkimukset ovat paljon tunnettuja. He toivat suuren määrän uusia oivalluksia. Ja niitä sovellettiin, testattiin tai tutkittiin vähitellen muissa paikoissa. Kuten kasinolla.

Supermarketitutkimuksissa tutkijat ja markkinoijat eivät vain katsoneet musiikkia. Ne sisälsivät kaikenlaisia ​​mahdollisia vaikutuksia tutkimukseen mittaamaan vaikutusta ostokäyttäytymme. Kuten valo, tuotteen sijainti hyllyillä, myyntijulisteiden sijainti ja tarjoukset ja paljon muuta.

Musiikin vaikutus

Yleisesti havaittiin, että ihmiset ovat herkempiä tajuttomille ärsykkeille, kun heidän ei tarvitse tehdä vaikeaa valintaa. Toisin sanoen, jos heidän ei tarvitse ajatella paljon, ihmiset ovat vastaanottavaisempia viittauksille.

Ensimmäisten tutkimusten jälkeen supermarketeissa oli pitkäaikainen käsitys musiikista. Hitaalla, rauhallisella musiikilla ihmiset viettävät enemmän aikaa hyllyille ja viettävät (mahdollisesti seurauksena) enemmän rahaa. Se oli musiikin ja nostomusiikin tietoinen käyttö.

Uudet oivallukset

Varhaisten tutkimusten päätelmiä ei myöhemmin kumottu. Mutta enemmän tutkimusta toi nanssia. Alussa musiikin valinta oli yksin. Vähitellen se tuli osaksi koko supermarket-kokemusta. Ja musiikin sijaan, joka voisi häiritä esimerkiksi tunnetun virityksen kautta, ihmiset valitsivat melkein huomaamatta jääneen musiikin taustalla.

Samalla merkkituotteiden valmistajat huomasivat myös, että musiikin valinta voisi kuvastaa kuvaa. Tämä otettiin huomioon mainossävellyksissä sekä televisiossa että radiossa, supermarketissa ja muissa tilanteissa.

Sellaista musiikkia

Vähitellen huomiota kiinnitettiin musiikkiin kaikenlaisissa tilanteissa. Esimerkiksi miten autoilija reagoi musiikkiin. Musiikki osoitti tuskin vaikuttavan siihen. Ainoastaan ​​jännittävää musiikkia, esimerkiksi Hard Rock -musiikkia, tuntui, että autoilija tuntui kasvattavan nopeuttaan edeltäjänsä kanssa. Hänen täytyy sitten päästä nopeammin. Hän ei siis välttämättä ajaa vähemmän turvallisesti.

Kasinot ovat olleet jo pitkään kiireisiä toteuttamaan supermarketeissa tehdyistä tutkimuksista saadut oivallukset. Ja saada omia tutkimuksiaan tietenkin. Kuten aiemmin kirjoitimme, he tarkastelivat valoa, mattoalustaa, laitteiden sijoittelua ja vastaavia. Viimeaikaiset tutkimukset lisättiin. Onko esimerkiksi musiikin vaikutus pelaajalla? Onko se erilainen kuin joku ostoksista?

Musiikin vaikutus pelaajalla

Mikä on musiikin vaikutus pelaajalla? Kasinoiden omistajat ja uhkapelitoimijat eivät kysyneet itsestään. Tutkijat halusivat myös tietää. Useimmat heistä tarkastelivat kysymystä puolueettomasti. Mutta jotkut olivat kiinnostuneita pääasiassa negatiivisesta vaikutuksesta pelaajalla. Kuten aina, tutkijat ovat edelleen varovaisia ​​johtopäätöksissään. Mutta tiivistämällä monia tutkimuksia voimme paljastaa, että musiikilla on vaikutusta pelaamiseen.

Ei ole kuitenkaan helppo päästä yhtenäiseen päätelmään. Useimmat tutkimukset musiikin vaikutuksesta rahapelilaitteeseen ovat viime aikoina toteutuneet. Ja he alkoivat eri näkökulmista. Yksi tutkija tarkasteli musiikkia ja pelaamista, toista musiikkityyppiä, mahdollisuutta riippuvuuteen tiettyyn musiikkiin tai dopamiinin lisääntyvää tuotantoa musiikin avulla.

Griffiths ja Parke

Mark Griffiths, Nottinghamin yliopiston psykologian professori, on yksi ensimmäisistä tutkijoista, jotka vaikuttavat musiikin vaikutukseen pelaajalla. Yhdessä Jonathan Parken kanssa hän teki useita tutkimuksia, joita usein käytettiin lähtökohtana muiden tutkimustyölle.

Vuonna 1990 Griffiths huomasi, että nuorten mielestä hedelmäkoneet ovat houkuttelevampia ympäristössä, jossa on musiikkia. Kun musiikki on heille tuttua, he tuntevat myös laitteen paremmin. Viisitoista vuotta ja useita tutkimuksia myöhemmin hän ilmoitti tutkimuksella, mitä musiikkia voidaan parhaiten soittaa arcade-salissa. Ja sisään 2010 hän tutki valon ja musiikin merkitystä uhkapelien käyttäytymisessä.

Toista nopeammin

Tässä tutkimuksessa rahapelien käyttäytymistä mitattiin, kun pelaa rulettia verkossa. Hän käytti hitaan ja nopean musiikin yhdistelmiä punaisella ja valkoisella valolla. Musiikin tempon ja vaalean värin välillä näytti olevan yhteys.

Tuskin ei ollut vaikutusta enemmän rahaa kuluttavaan riskiin. Kuitenkin, kun musiikin tempoa lisättiin, ponnistelut tehtiin nopeammin. Valolla ei ollut vaikutusta. Nopean musiikin ja punaisen valon yhdistelmä varmisti, että pelaaminen nopeutui ja että jotain muuta käytettiin.

Lisää tuloksia

Ensimmäisen ja viimeisen Griffithsin ja Parken tekemän tutkimuksen välillä on tullut monia tuloksia musiikin vaikutuksesta yleisesti ja erityisesti pelaajalla. Charles Areni ja David Kim löysivät 1993issa, että viinimyynti kasvaa huomattavasti klassista musiikkia pelattaessa. Heather McElrea ja Lionel Standing näkivät, että osallistujat alkoivat juoda nopeammin, jos musiikki sai nopeammin.

Mutta missä määrin nämä havainnot yleisessä tai kaupallisessa ympäristössä koskivat uhkaympäristöä? Suurin osa uhkapeliympäristön tutkimuksesta, varmasti alussa, tuli edelleen Griffithsiltä. Usein yhteistyössä Jonathan Parken kanssa. He löysivät sisään 2008 että verkkopelaaminen johtaa todennäköisesti nopeampaan peliriippuvuuteen. Noina päivinä ajateltiin, että pelien saatavuus 24 tuntia oli tässä rooli.

Haku online-ruletissa

He huomauttivat ensimmäisenä, että musiikkia soitetaan myös kotona pelattavien verkkopelaamisten aikana. Tämä oli syy Stephanie Bramleylle vuonna XNUMX 2013 tutkia musiikin vaikutusta pelaajaan online-ruletissa. Sillä oli myös rooli siinä, että Heather Wadle näki sisään 2011 että pelaajat suostuivat yhä enemmän verkossa pelaamista fyysisen kasinon sijaan.

Bramley ja hänen kollegansa tarkastelivat tutkimuksissaan sekä musiikin tempoa että tyylilajia. He halusivat selvittää, vaikuttivatko näiden kahden muuttujan suhde uhkapelien nopeuteen ja panosten korkeuteen.

Bramleyn johtopäätökset

Tutkimusryhmä päätteli, että pelaajat kuluttavat enemmän rahaa ja panostavat enemmän suosittuun musiikkiin. Tämä on toisin kuin klassinen musiikki. Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että suosittu musiikki on paremmin tunnistettavissa ja liittyy iloon. Seurauksena on, että peluri voi kiinnittää vähemmän huomiota uhkapeleihin liittyviin päätöksiinsä. Seurauksena on, että muuten löysivät myös Griffiths ja muut (esim. Simon Dixon vuonna 2007 ja Jenny Spenwyn vuonna XNUMX). 2011).

Hänen tutkimuksensa vahvisti, että tahti ei vaikuta käyttöönottoon. Tyylilaji ei myöskään vaikuttanut rulettiversioihin verkossa. Tämä on päinvastoin kuin supermarket, jossa musiikkityylillä on rooli ostokäyttäytymisessä. Selitys voisi olla, että supermarketissa, mutta myös ravintolassa, ympäristö (tunnelma) on paljon suurempi rooli.

Paljon tutkimusta

Voimme lainata monia muita tutkimuksia, mutta se on liikaa ja lisäksi edelleen liian monipuolinen. Siksi alla oleva yleiskatsaus, jolla voit aloittaa. Väliaikainen mielenkiintoinen tutkimus, jonka haluamme korostaa erityisesti, on Bramleyn tutkimus 2015 (Pdf).

Hän katsoi myös kasinopäälliköiden musiikin käyttöä. Hän ei tietenkään tehnyt sitä laboratoriossa. Hän suoritti haastatteluja viidellä Iso-Britannian kasinopäälliköllä. Voit tietysti ennen lukemista, rentoutua pelin kanssa. Voit itse tietää, mitä musiikkia pelaat.

Lähteet ja lukeminen

  • Tutkimus Millmanilta 1982: ssa taustamusiikiksi supermarketissa (pdf)
  • Tuoreempi tutkimus Yalchilta vuonna XNUMX 2000 osaksi musiikkia vähittäiskaupassa (pdf)
  • Bramley - tutkimuksen musiikkitempo ja genre online - ruletissa 2014 (Pdf)
  • Bramleyn haastattelututkimus kasinopäälliköiden musiikkia käyttäen (pdf)
  • 2013 Mentzonin tutkimus uhkapelien käyttäytymisen muuttamisesta musiikkityypin mukaan (pdf)
  • Mark Griffithsin tuore tutkimusraportti musiikin psykologiasta uhkapeliympäristössä (pdf)
  • Toinen Bramley-tutkimus musiikkia uhkapeliympäristössä (pdf)
  • Edellä mainitut opinnot Mcelreasta nopeamman juoman juomisesta (pdf) ja Arenistä korkeammasta viinimyynnistä klassisen musiikin kanssa (pdf)
  • Katsaus Mark Griffithsin tutkimuksiin ja julkaisuihin sekä Stephanie Bramleyn julkaisuihin
Lisätty muistilistaanPoistetaan toivelista 6
Lisää vertailuun
Dream Vegas Casino: Live-kasino 200% Bonus jopa 400 € + 50 Bonuspyöräytystä.
sopimus
18+. Vain uudet pelaajat. Yksi bonustarjous pelaajaa kohti. Enimmäisveto £ / $ / € 5 kun bonus on pelattu. Bonuskierrokset koskevat vain valittuja pelejä. Voitot, joita ei vaadita talletuspyöräytyksistä, ovat enintään £ / $ / € 10. Talletuspohjaiset pyörähdysrajat ovat enintään £ / $ / € 100. Skrillin tai Netellerin talletukset eivät ole tukikelpoisia. 35x panostusvaatimus koskee. Pelin painotus, aikarajoitukset ja täydelliset myynti- ja korvausvaatimukset pätevät.
Lisätty muistilistaanPoistetaan toivelista 6
Lisää vertailuun
Dream Vegas Casino: 200% ottelubonus jopa 2500 € asti + 50 bonuskierrosta millä tahansa NetEnt-pelillä.
sopimus
Dream Vegas Casino tarkistaa tarjouksia - Dream Vegas Casino Reviewin online-kasino tarjoaa 9.8in yleisen arvioinnin
Lisätty muistilistaanPoistetaan toivelista 2
Lisää vertailuun
Royal Panda: Kasinottervetulotarjous tarjoaa 100% 100 € / $ + + 10 ilmaiskierroksia Starburstissa
sopimus
Kasinottervetulotarjous tarjoaa 100% asti 100/10 dollaria + XNUMX ilmaiskierrosta Starburstissa Hanki bonus 18+, vain ensitalletus. 100% vastaava kasinon bonus 100 € / $ asti. Bonuksen osallistuminen vaaditaan. Talletusrajoituksia sovelletaan. Ilmaiset kierrokset: Vain Starburst, talletusta ei tarvita. Panostaminen x35. T & Cs ovat voimassa. Gamble Vastuullisesti.

Otamme mielellämme kuulla mielipiteesi

Jätä vastaus

Acasino.biz
Logo
Nollaa salasana
Vertaa kohteita
  • Kaikki yhteensä (0)
Verrata
0